29 januari 2007

Ik mag het woord Neger gebruiken!

De volgende woorden en ook de tittelwoorden zijn afkomstig van de multiculturele dochter van Geert van Istendael die enkele jaren getrouwd was met een Togolees.

Maar al dat Afrikaans eten, ik kreeg er buikkrampen van. We moesten dat wel eten want Abou, mijn man, verteerde geen frieten of brood. In Afrika hebben ze een totaal ander idee over sociaal zijn. Voordurend logeerden de vrienden van mijn man Abou bij ons thuis. Ze kwamen s’ avonds binnen en om vier uur s’ nachts zaten ze er nog. En vier dagen later zaten ze er nog, ze vergaten gewoon weg te gaan. Die vrienden, daar had ik geen goed contact mee, ook al kende ik van sommige de naam. Ze vertelden ook niet altijd de waarheid. Het koosnaampje dat ik mijn echtgenote gaf was ‘mon petit negre’.

Ik had altijd van de Europese cultuur gehouden zegt de multiculturele Van Istendael en plots zag ik het allemaal niet meer, ik voelde mij ontheemd. Ik was die cultuur kwijt. Dat is ook de reden dat ik een streep gezet heb onder mijn huwelijk. Ik wou mijn leven terug.

Bovenstaand verhaaltje is geen fictie, maar komt uit een interview met Judith Van Istendael. Het toont ten overvloede aan dat de verwende kinderen van onze zogenaamde elite het multiculturele speeltje rap beu zijn als ze er zelf de nadelen van ondervinden. Alleen wentelen ze de multicultuur dan lekker af op de rest van de bevolking en zijn dan nog zo leugenachtig en hypocriet om toch de multiculturele maatschappij te blijven promoten en in feite hun medeburgers op te zadelen met al de nadelen waarvan ze zelf zo vlug mogelijk afwillen. De passage met betrekking tot het culturele identiteitsverlies is wel heel leerrijk, dat wicht geeft onomwonden toe dat haar eigen cultuur veel meer waard is dan de multicultuur. Als dat niet politiek incorrect is?

Van Istendael heeft haar speeltje dat ze zelf ’mon petit negre’ noemde van de hand gedaan. De Vlamingen hebben er een nieuwe Belg bijgekregen. De kosten zijn voor de werkende en belastingbetalende sukkelaars!

Geen opmerkingen: