09 maart 2007

Ooggetuige NSV!-betoging


Gisteren vond de jaarlijkse betoging van de studentenvereniging NSV! plaats. Althans, zo had men mij verteld. Waar vroeger de NSV! zelf een ordedienst had (de Verbondswacht) bleek dit jaar Voorpost de orde te handhaven. En dat het een verkiezingsjaar is, blijkt uit de aanwezige politici die men anders nooit ziet. Laten we Philip de Winter maar niet bij naam noemen. Hoewel? Verruimer (of is het verzuimer?) Verstrepen was er niet?

Ondanks wat er in de pers verscheen, vooral dan uit extreemlinkse hoek, was de opkomst van het NSV! opmerkelijk geslaagd. En met hoeveel de tegenbetoging ook was, we weten het niet, want we kregen ze niet te zien. Toch raar dat zij in naam van de 'verdraagzaamheid' een tegenbetoging organiseren. Weten zij dan niet dat dit om moeilijkheden vragen is?

En ja, de NSV!-meute was op zoek naar relletjes. Zo heb ik het toch gelezen in de geschreven pers. Ik zou het bijna geloven, was ik er niet zelf bij. We werden gewoonweg uit enkele ramen bekogeld met eieren en flesjes door 'verdraagzamen'. Als 'links' zichzelf niet in toom kan houden, laat ze dan zwijgen over het NSV! die steeds de orde laat handhaven.

Het parkoer leek mij wat kort en de toespraak van Di Rupo nadien wat te lang, maar afgezien van dit alles was het een goede manifestatie. Volgend jaar ben ik er terug bij.

NSV! goed zo!

Halt aan de PS-staat! Vlaanderen onafhankelijk!

(verslag van een VJW-militant)

Geen opmerkingen: