24 september 2007

Coveliers, een rechts-liberale luis in de pels?


"Ik heb tijdens mijn werkzaamheden in de commissie veiligheidsdiensten documenten kunnen inkijken die overduidelijk aantonen dat de VMO betrokken was bij de moorddadige aanslagen van de Bende van Nijvel. De VMO was in mijn ogen een terreurorganisatie
Als ik u vanavond de banden die het Vlaams Blok altijd heeft gehad met deze terreur organisatie kom aantonen dan is het vooral om de mensen te waarschuwen tegen het gewelddadig karakter van deze partij. En vooral wil ik waarschuwen voor de vele ex VMO leden die deel uitmaken van deze extreem rechtse partij. Wij moeten de democratie beschermen tegen deze mensen."


Woorden die jaren geleden werden uitgesproken door mijnheer Coveliers op een meeting van de Oostendse VLD afdeling. Vandaag in de krant. In deze tijden is Coveliers een graag geziene gast op rechts-nationalistische meetings bij het VB en aanverwanten, waaronder een anti-islambetoging in het voorbije weekend waar hij de aanwezige militanten toesprak.


Geen opmerkingen: